Варіант структури керівних органів управління ЛРУ для нового Статуту ЛРУ

Аналитика и публицистика

Виктор Пащенко UT2UQ

В публикации “Что имеем в Уставе – так и живем” изложено мнение о жизни ЛРУ, в которой указывалось, что система работы органов управления ЛРУ, заложенная в сегодняшнем уставе, себя изжила. Ярким примером этого – результаты наших “достижений” за последние годы.

В мой адрес и на сайты пришло достаточное количество отзывов на эту публикацию. Если их обобщить, то вывод практически один:

“ЛРУ за прошедшие годы превратилось в совокупность отдельно взятых руководителей, придавших своей выгоде статус общественной организации”

Признаюсь, на первый взгляд, для меня – это неожиданный и неприятный вывод. Казалось бы, какая выгода? Материальная? Моральная? Эти вопросы заставили глубже изучить не только отчетные и текущие документы ЛРУ, но и стиль работы всех рангов руководителей в ЛРУ. В ходе анализа практической работы руководителей опять вернулся к такому понятию, как “конфликт интересов”.

Так что же это такое, “конфликт интересов”?

Конфликт интересов– общепринятый термин, обозначающий ситуацию противоречия между частными или публичными интересами, защищёнными правом. Он возникает и в тех случаях, когда человек действует одновременно в двух или нескольких различных лицах и цели этих действий расходятся между собой. Действия в условиях конфликта интересов могут быть также связаны с недобросовестностью, репутационными издержками или потерей общественной поддержки.

Значит надо совершенствовать систему управления ЛРУ и предусмотреть предохранительные меры защиты от такого явления, как конфликт интересов.

Не пора ли, разрабатывая разные варианты нового Устава, перед возможной внеочередной Конференцией по утверждению, Делегатам и неравнодушным к этому членам ЛРУ разобраться чего мы хотим, и найти какие-то цивилизованные решения?

Похоже, что пора искать разумные решения для общественной защиты, поддержания и дальнейшего развития нашего хобби, которое нас объединяет в одну организацию.

Так может, хватит между собой ругаться, сводить счеты, приклеивать обидные ярлыки и вводить в заблуждение членов ЛРУ! 

И вообще может быть хватит плакаться и стонать, что мы такие сирые и не способные к самоорганизации, а просто каждому на своем месте попробовать хоть чуть-чуть что-то сделать для общего дела!

 

Не преследуя цели безапелляционного принятия, и надеясь, что кто-то из Вас предложит лучший вариант, предлагаю для размышления свой Вариант структуры руководящих органов управления ЛРУ, не зависимо от формыорганизацииГО илиГС.

Варіант структури керівних органів управління ЛРУ

(на прикладі форми об’єднання - громадська спілка, з назвою Всеукраїнська)

 

alt

 

Пояснення до структури ЛРУ та статутних повноважень

 

Мета:запропоновані структура та повноваження дозволяють знизити можливість виникнення конфлікту інтересів, оптимізувати роботу органів управління ЛРУ та підвищити її якість.

 

Президент ЛРУ– організує всю роботу, одночасно є головою Президії Координаційної ради, має право підпису юридичних та бухгалтерських документів.

Діє на підставіСтатуту ЛРУ.(координаційні, керівні та представницькі функції).

 

Перший віце-президент – організує роботу Виконавчої дирекції, одночасно є її головою, має право підпису юридичних та бухгалтерських документів. (керівні та патронатні функції). Діє на підставі Статуту ЛРУ та Функціональних повноважень.

 

Віце-президент( з організаційної діяльності) – організує діяльність відокремлених підрозділів, координує взаємодію з організаціями (об’єднаннями) юридичних осіб приватного права, безпосередніми  членами ЛРУ.(патронатні функції).

Діє на підставіСтатуту ЛРУ та Функціональних повноважень.

Віце-президент(з координації діяльності комітетів та комісій) – організує та координує діяльність комітетів та комісій ЛРУ (крім правового). (патронатні функції).

Діє на підставіСтатуту ЛРУ та Функціональних повноважень.

 

Віце-президент(з правових питань та взаємодії з державними та недержавними установами) – організує та здійснює взаємодію з державними та недержавними установами, курирує організацію роботи з: міжнародних зв’язків, правового комітету (може бути його головою), правової підтримки ЛРУ та захисту радіоаматорів. (патронатні функції). Діє на підставі Статуту ЛРУ та Функціональних повноважень.

 

Конференція– вищий орган ЛРУ, визначає місію ЛРУ, затверджує Статут, вибори керівників органів управління ЛРУ (див. діючий Статут).

Працює на підставі:

1. Статуту ЛРУ.

2. Регламенту проведення Конференції (порядок делегування, проведення, прийняття рішень, проведення виборного голосування, оскарження, повторних виборів тощо).

3. Положення про порядок висування кандидатів до виборчих органів (термін висування,  право висування, програми кандидатів).

 

Координаційна Рада ЛРУ(КР ЛРУ) – другий за значенням орган управління.

Приймає  рішення у межах визначеної Конференцією місії ЛРУ. Визначає напрямки діяльності ЛРУ на поточне півріччя, затверджує внутрішні загальні нормативні документи (річний бюджет ЛРУ, угоди Членів ЛРУ(юридичних та фізичних осіб), положення, регламенти, інструкції тощо), приймає рішення про членство (вступ, припинення або розірвання угод) об’єднань з юридичним приватним правом, утворення або ліквідацію відокремлених підрозділів, за поданням першого віце-президента та погодженням з президентом затверджує та звільняє керівників підрозділів Виконавчої дирекції та керівників відокремлених підрозділів.

Працює на підставі:

1. Статуту ЛРУ;

2. Регламенту проведення засідань Координаційної Ради ЛРУ.

3. Положення про Координаційну Раду ЛРУ.

Представництво (склад):

Президент – він же голова Президії  КР ЛРУ, перший віце-президент – він же голова виконавчої дирекції, віце-президенти за напрямками, секретар ЛРУ, голови Комітетів і Комісій, голови Членів ЛРУ.

 

Президія Координаційної Ради ЛРУ– постійний орган. Затверджує кошторис на рік, розробляє та надає допомогу щодо розробки методичних рекомендацій, функціональних обов’язків, поточних рішень та вказівок, визначає поточні напрямки роботи комітетів, затверджує правила змагань та їх результати та розглядає апеляції змагань в якості останній інстанції, координує внутрішні взаємовідносини Комітетів і Комісій ЛРУ, Членів ЛРУ (юридичних та фізичних осіб) та  Виконавчої дирекції ЛРУ, взаємодію з державними структурами, приймає рішення про членство фізичних осіб (вступ, припинення або втрату членства), за поданням першого віце-президента затверджує та звільняє керівників відокремлених підрозділів ЛРУ.

Працює на підставі:

1. Статуту ЛРУ.

2. Положення про Президію Координаційної Раду ЛРУ.

Склад Президії: Президент – голова Президій, перший віце-президент – він же голова виконавчої дирекції, віце-президенти за напрямками, секретар ЛРУ, голова правового комітету.

 

Комітети, комісії ЛРУ: організують для задоволення інтересів діяльність за напрямками.

Працює на підставі:

1. Статуту ЛРУ.

2. Положення про Комітети та Комісії.

Склад Комітетів та Комісій

КХ – комітет (з секторами, наприклад, IOTAтощо)

УКХ – комітет (з секторами)

Комітет по роботі з молоддю, ветеранами та інвалідами (з секторами)

Технічний комітет (з секторами)

Спортивний комітет (з секторами)

Комітет ARDF(з секторами)

Дипломний комітет (з секторами)

Колегію суддів ЛРУ з радіоспорту (з секторами)

Комітет правової підтримки ЛРУ та захисту радіоаматорів (з секторами)

 

Виконавча дирекція ЛРУ– сервісне об’єднання підрозділів та одночасно штаб-квартира ЛРУ. У взаємодії з Комітетами, Комісіями та Членами ЛРУ розробляє проекти бюджету та кошторису на поточний рік, організує внутрішню роботу структурних підрозділів і надання сервісних послуг Членам ЛРУ, приймає участь в підготовки та забезпечує роботу: Конференції, засідань Координаційної Ради ЛРУ, Президії Координаційної Ради ЛРУ, разом з Комітетами та Комісіями забезпечує проведення змагань, виставок та інших загальних заходів ЛРУ.

Працює на підставі:

1. Статуту ЛРУ.

2. Положення про Виконавчу дирекцію ЛРУ.

3. Положення про структурні підрозділи Виконавчої дирекції ЛРУ

Склад:

Бюро обміну радіоаматорськими листівками - підтвердженнями (QSL-бюро)

Бюро матеріально-технічної підтримки (в т.ч. колективна радіостанція) та РАС

Бюро інформаційної підтримки або прес-секретаріат (журналы, газеты, интернет-сайты)

Бюро навчання, підвищення кваліфікації, обміну досвідом роботи радіоаматорів, методичного забезпечення

Бюро діловодства та секретар ЛРУ (він же директор Штаб-квартири ЛРУ)

Бухгалтерія

 

Відокремлені підрозділи (відділення ЛРУ)– утворюються за поданням президента, філії ЛРУ, що надають послуги радіоаматорам та діють від імені ЛРУ на адміністративній території. Могуть заключати окремі договори на підставі юридичного доручення.

Працює на підставі:

1. Статуту ЛРУ.

2. Інструкція щодо діяльності.

 

 Ревізійна комісія– (внутрішній контроль) один раз на рік напередодні річного звіту та засідання Координаційної Ради ЛРУ.

Працює на підставі:

1. Статуту ЛРУ.

2. Положення про Ревізійну комісію.

 

Аудит– (зовнішній контроль) призначається за рішенням Президії Координаційної Ради ЛРУ один раз у два роки перед Конференцією.

 

Примітки:

повноваження, що визначені є не повними, а визначають такі, що свідчать про відмінності до діючих статутних;

в проекті статуту визначаються основні положення з посиланням на відповідні Регламенти,  Положення, Інструкції, що затверджуються відповідними органами управління за підлеглістю.

 

 

Назва громадського об’єднання

 

Останні дві редакції Статуту:

 

Всеукраїнська Ліга радіоаматорів та федерація радіоспорту

 

Всеукраїнська Ліга радіоаматорів та радіоспорту

 

В назві присутні ліга” “федерація”, які мають однакове смислове навантаження – об’єднання. Уявляється російським прислів’ям: “масло масленое”.

 

В запропонованої назві е ключеві речення:радіоаматортарадіоспорт, які у такому поєднанні вживати не можливо: перше – люди, друге – вид спорту.

Визначення слів в юридичних документах України радіоаматорта радіоспортне запропоновано.На другорядній основі вони вживаються впунктах Регламенту(РЕГЛАМЕНТ АМАТОРСЬКОГО РАДІОЗВ’ЯЗКУ УКРАЇНИ. ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення НКРЗ 21.10.2010 № 475, ЗАРЕЄСТРОВАНО Міністерство юстиції України 18.02.2011 N205/18943).

Разом з цим, радіозв’язок і радіоспорт для нас є аматорськими напрямками діяльності (не професійними).

 

Виходячи з цього пропонується наступна назва ЛРУ:

1. Українською мовою:

“Всеукраїнська Ліга аматорського радіозв'язку і радіоспорту”.

2. Англійською мовою:

“League of amateur radio and radio sport of Ukraine”.

3. Російською мовою:

“Всеукраинская Лига любительской радиосвязи и радиоспорта”

Пащенко В.И. UT2UQ

 

Підстави: правові акти України

 

Гражданский кодекс Украины

(с изменениями от 22.12.2011)

Статья 99. Исполнительный орган общества (выдержки)

 

2. Исполнительный орган общества может состоять из одной или нескольких лиц.

 

3. Члены исполнительного органа могут быть в любое время отстранены от исполнения своих обязанностей, если в учредительных документах не определены основания отстранения членов исполнительного органа от исполнения своих обязанностей.

 

4. Названием исполнительного органа общества в соответствии с учредительных документов или закона может быть "правления ", "дирекция " т.д.

 

 

Закон України Про громадські об'єднання

 

Стаття 11.Статут громадського об'єднання

 

1. Статут громадського об'єднання має містити відомості про:

 

4) повноваження керівника, вищого органу управління, інших органів управління (далі – керівні органи) громадського об'єднання, порядок їх формування та зміни складу, термін повноважень, а також порядок визначення особи, уповноваженої представляти громадське об'єднання, та її заміни (для громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи);

 

5) періодичність засідань і процедуру прийняття рішень керівними органами громадського об'єднання, у тому числі шляхом використання засобів зв'язку;

 

9) порядок створення, діяльності та припинення діяльності відокремлених підрозділів громадського об'єднання (у разі їх створення громадським об'єднанням, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи);

 

Стаття 19.Всеукраїнський статус громадського об'єднання

 

1. Громадське об'єднання, зареєстроване в установленому законом порядку, може мати всеукраїнський статус за наявності у нього відокремлених підрозділів у більшості адміністративно-територіальних одиниць, зазначених у частині другій статті 133 Конституції України, і якщо таке громадське об'єднання підтвердило такий статус у порядку, встановленому цим Законом. Спеціальними законами можуть визначатися інші вимоги щодо підтвердження всеукраїнського статусу окремих видів громадських об'єднань.

 

Стаття 27.Реорганізація громадського об'єднання

 

2. Вступ громадської організації або громадської спілки до складу громадської спілки не є реорганізацією громадського об'єднання і не має наслідком припинення його діяльності.

 

Розділ V
ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

3. Права та обов'язки, встановлені законами України для громадських організацій, поширюються на всі громадські об'єднання.

 

4. Громадські організації, їх спілки (союзи, асоціації, інші об'єднання громадських організацій), легалізовані на день введення цього Закону в дію шляхом реєстрації або повідомлення про заснування, не потребують відповідно перереєстрації або повторного подання документів для повідомлення. Статути (положення) громадських організацій, спілок громадських організацій мають бути приведені у відповідність із цим Законом протягом п'яти років з дня введення його в дію.

 

7. Всеукраїнські та міжнародні громадські організації, зареєстровані на день введення цього Закону в дію, вважаються громадськими організаціями, що підтвердили свій всеукраїнський статус. Місцеві осередки таких громадських організацій можуть враховуватися для цілей частин сьомої - дев'ятої статті 19 (7. Відомості про всеукраїнський статус громадського об'єднання перевіряються щороку уповноваженим органом з питань реєстрації з даних реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, форма якої затверджується Міністерством юстиції України.)цього Закону як їх відокремлені підрозділи протягом строку, визначеного пунктом 8 цього розділу.

 

8. Правовий статус місцевих осередків громадських організацій, які діяли зі статусом юридичної особи на день введення цього Закону в дію, має бути приведений у відповідність із цим Законом протягом п'яти років з дня введення його в дію. Рішення про припинення таких осередків як юридичних осіб приймається вищим органом управління громадської організації. Правонаступником майна, активів та пасивів таких осередків є відповідна громадська організація.

 

 

РЕГЛАМЕНТ АМАТОРСЬКОГО РАДІОЗВ’ЯЗКУ УКРАЇНИ.ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення НКРЗ 21.10.2010 № 475, ЗАРЕЄСТРОВАНО Міністерство юстиції України 18.02.2011 N205/18943

II. Терміни та їх визначення

 

 

Закон України “Про фізичну культуру і спорт”

Стаття 20. Спортивна федерація

Спортивна федерація (асоціація, спілка, об'єднання тощо) - громадська організація фізкультурно-спортивної спрямованості, основними завданнями якої є:

сприяння розвитку певного виду (видів) спорту;

залучення широких верств населення до фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності, підвищення майстерності спортсменів;

участь у розробленні та виконанні програм розвитку виду (видів) спорту;

організація спортивних та інших заходів серед своїх членів;

участь у підготовці професійних кадрів;

сприяння розвитку та зміцненню міжнародних спортивних зв'язків.

 

В.И.Пащенко UT2UQ