ДОСВІД МАН – УНІКАЛЬНИЙ ДЛЯ СВІТУ

Работа с молодежью

З 22 по 25 січня в Лондоні (Велика Британія) проводився Світовий освітній форум (The Education World Forum). Подія об’єднує міністрів освіти та їхніх заступників, що представляють понад 80% населення світу. Провідні спеціалісти збираються, щоб обговорити зміни в освітній політиці держав. Участь у форумі взяла і наш міністр Лілія Гриневич.

 

Під час виступу пані Лілія зазначила: освітня система України має інструменти, які дають дітям змогу успішно розвинути свої таланти, але цих інструментів недостатньо, щоб кожна дитина змогла це зробити. Тому країна розпочинає масштабну освітню реформу.

– Україна традиційно має систему установ позашкільної освіти, які фінансуються з державного і місцевих бюджетів. 10% дітей, які беруть участь у діяльності після школи, відвідують українську Малу академію наук. Можливо, вам буде цікаво, що молоді українські дослідники вже отримали понад 160 патентів на винаходи в галузі комп’ютерних, технічних і природничих наук, а також у фізиці й астрономії, – розповіла міністр.

Вона наголосила, що досвід МАН є унікальним для світу й одним із найефективніших українських інструментів для виявлення і розвитку талантів серед молоді. Однак цього недостатньо: «Нам усе ще потрібно знайти більш ефективні способи, щоб забезпечити кожній дитині в Україні можливості розвивати всі свої таланти і здібності».

Міністр зазначила, що для того, аби дати шанс кожній дитині успішно розвинути свої таланти, Україна має перезавантажити систему середньої освіти, адже саме вона може вплинути на долю практично кожного учня.

– Нам необхідно зробити так, щоб наші вчителі мали статус і повагу, розуміли важливість їх ролі. Нам необхідно перезавантажити нашу систему підготовки вчителів, щоб виростити нового українського педагога, який цінує кожного учня і відкритий до найбільш ефективних форм навчання. Нам потрібно перетворити школу в дивовижну подорож у невідоме, де навчання рухає природна цікавість, а життєві навички дитини розвиваються поряд з її талантом і природними здібностями. Іншими словами, нам потрібна Нова українська школа, – повідомила Лілія Гриневич.

Важливим інструментом освітньої реформи має стати відкриття онлайн-платформи, де будуть зібрані освітні матеріали не лише для вчителів і дітей, а й для кожного українця. Платформа буде не тільки ресурсом для взаємодії та обміну передовим досвідом, а й забезпечуватиме рівний доступ до безкоштовної освіти для дітей, які перебувають на окупованих і анексованих територіях, а також учнів з віддалених сільських районів і школярів з особливими потребами.

Підбиваючи підсумки, Лілія Гриневич зауважила: Нова українська школа – одна з основних політичних реформ у майбутньому. Вона має забезпечити інвестиції в розвиток людського капіталу заради інноваційного зростання країни і самореалізації кожної людини.

За матеріалами МОН України