У лабораторії «МАНЛаб» презентували Всеукраїнський науково-методичний віртуальний STEM-центр

Работа с молодежью

8 червня лабораторія НЦ «Мала академія наук України» «МАНЛаб» спільно з Інститутом обдарованої дитини НАПН України проводили презентацію нової для України методики викладання природничо-математичних наук, зосередженої на проведенні експериментів у школах та збереженні їхніх результатів у відкритих базах даних. Основною метою педагогічної методики є стимулювання учнів до креативності й бажання вивчати світ і природничі науки, заглиблюватись у кожне звичне для людини явище з точки зору науки і, зрештою, стимулювати школярів до навчання загалом.

 

У кожної дитини настає період, коли у неї виникає запитання: «Чому, навіщо взагалі мені вчитися?» Хороший педагог відповість дитині і знову заохотить її, але STEM-освіта зробить так, щоб цього запитання навіть не виникало, – переконаний директор НЦ «МАНУ» Оксен Лісовий.

STEM-освіта – це об’єднання наук, спрямованих на розвиток нових технологій, інноваційне мислення і забезпечення добре підготовлених інженерних кадрів. Невід’ємною складовою організаційної роботи щодо ефективності впровадження напрямів такої освіти є створення всеукраїнської мережі STEM-центрів чи лабораторій. Ці освітні осередки створюються на базі вишів, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, наукових лабораторій, які мають відповідну матеріально-технічну базу, кваліфікованих фахівців, навчальні програми з природничо-математичних наук, технологій, програмування, робототехніки.

Презентований віртуальний STEM-центр стане новітнім ресурсом для STEM-освіти в Україні, що сприятиме інтерактивному спілкуванню науково-педагогічних працівників, які опікуються запровадженням STEM-освіти; здійсненню науково-дослідної роботи з учнями і педагогами; накопиченню досвіду роботи, наукової інформації й обміну ними. Поки що центр на дослідно-експериментальній стадії, яка триватиме п’ять років. Участь в експерименті беруть 15 навчальних закладів, з якими Мала академія наук активно співпрацює і в яких уже є напрацювання у STEM-освіті. НЦ «МАНУ» є базовим закладом для проведення експериментальної роботи.

За словами ініціатора проекту, завідувача відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ» Ігоря Чернецького, наразі STEM-центр доступний на внутрішньому сервері академії і поки наповнюється матеріалами, а до осені цього року вже буде відкритий для учасників експерименту, щоб вони могли завантажувати свої розробки. Протягом чотирьох років тестуватиметься ефективність проекту і відпрацьовуватиметься механізм залучення нових навчальних закладів до STEM-центру.

Назар Лісовий