У Дніпропетровській МАН період літніх шкіл

Работа с молодежью

Літні школи у Дніпропетровській області розпочалися 10 червня і триватимуть до 23 червня. Літо інтелекту охопило історико-краєзнавчий, філологічний, геолого-географічний та еколого-біологічний напрями.

 

45 юних науковців Дніпропетровщини навчаються і проживають у дитячому закладі оздоровлення та відпочинку «Факел» Бердянська. Заняття в обласних літніх профільних школах – це важливий етап підготовки учнів до науково-дослідницької та пошукової діяльності і здійснення наукових розвідок. До проведення навчальних занять із школярами залучено професорсько-викладацький склад Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, Національного гірничого університету, вчителів-методистів навчальних закладів області. У програмі навчання – практичні заняття, написання контрольних робіт, а головне – підготовка учнів до науково-дослідницької роботи.

Учасники школи геолого-географічного напряму беруть участь у наукових дискусіях, круглих столах, навчально-дослідницьких та геолого-географічних експедиціях (Національний історико-археологічний заповідник «Кам’яна Могила», Бердянське водосховище, Зелена Могила і ландшафтний заказник «Корсак-могила»), відвідують золоторудні і залізорудні родовища.

Проілюструвати теоретичний курс і закріпити знання учнів у галузі ботаніки, надати молоді елементарні навички дослідницької роботи в природі – саме такі завдання стоять перед викладачами школи еколого-біологічного напряму. Хлопці й дівчата зібрали гербарії задля визначення родини рослин, їхніх екологічних груп, ознайомилися з видовим розмаїттям та морфолого-біологічною характеристикою рослин за родинами.

Старший викладач кафедри загального та слов’янського мовознавства Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара Любов Поліщук зазначила, що підготовка учнів у філологічній школі передбачає перевірку знань з базових орфоепічних, граматичних, лексичних, фразеологічних, правописних, стилістичних умінь і навичок. Водночас учні працюють над культурою мови, навчаються правильно висловлювати свою думку, відповідаючи на поставлене питання. На заняттях проводяться лінгвістичні ігри, що активізують інтерес та увагу, закріплюють знання учнів.

Учасникам школи історико-краєзнавчого напряму повторюють основні події з історії України від первісної до сучасної, а також ознайомлюють з особливостями історичного наукового стилю і написання дослідницьких робіт.

Часто навчальний етап завершується перевіркою отриманих знань і навичок, тому на учасників шкіл чекають контрольні і практичні роботи, під час яких вони зможуть «зробити аудит» своїх знань.

Юлія Козачок,
завідувач відділу організаційно-масової роботи
Дніпропетровської МАН
http://man.gov.ua/ua/news/academy_news/lito-novikh-vrazhen-ta-spodivan-br-u-dnipropetrovskiy-man-period-litnikh-shkil