Літній міський табір Дитячих наукових студій МАН

Работа с молодежью

Із 5 червня по 18 серпня юні школярі мали можливість бути учасниками незвичайного табору, який за короткий період ознайомлював із різними напрямами науки. Із самого дитинства школярі мають таланти в певних сферах, але для того, щоб їх по-справжньому розкрити, необхідна допомога дорослих. Проявити і розвинути унікальні здібності кожного впродовж літа допомагали педагоги Дитячих наукових студій Малої академії наук України. Ті, хто вирішив стати учасником літнього навчання, могли ознайомитися глибше із фізикою, математикою, філософією та мистецтвом, програмуванням, основами 3D-друку та моделювання, а також провести безліч експериментів.

 

За період функціонування табору його учасники отримали можливість освоїти 13 різних напрямів науки (напрямів, якими займаються Дитячі наукові студії), кожному з яких присвячувалося сім днів. Щотижня відкривався новий набір, але були й такі діти, які відвідували три-чотири тижні табору, вивчаючи різні напрями науки, а не один.

Навчання проходили невеличкі групи з 10–12 дітей віком від 7 до 13 років, тож викладачам табору довелося добряче продумати навчальну програму, щоб однаково зацікавити як малих, так і великих. Інколи бувало й таке, що з наймолодшими проводили індивідуальні заняття.

На тижні фізики дізнавалися про фізичні явища й визначні відкриття, які з ними пов’язані, зазирали всередину атома та здійснювали галактичну подорож у найзагадковіші куточки всесвіту.

Ті учасники табору, які тиждень вивчали математику, розвінчували думки про те, що ця наука ‒ сухі формули і нудні обчислення. За сім математичних днів діти мандрували стежками геометрії разом з Евклідом, дізнавалися, чому конкуренти розташовують свої магазини поруч, пробували себе в ролі менеджерів нескінченно великого готелю, а також знайомилися з таємницями середньовічної задачі Фібоначчі.

Юні мистецтвознавці пробували майже всі техніки живопису, дізнавалися про психологію музики та її жанри, експериментували з власними фізичними відчуттями й досліджували естетичні виміри життя.

Займаючись літнім програмуванням, малі дослідники моделювали фізичні процеси, створювали власну гру та влаштовували турнір між собою. Моделювали фізичну взаємодію об’єктів гри на основі сучасної бібліотеки Box2D та мови програмування Processing. Ще один тиждень програмування було присвячено сучасній і важливій темі «Машинне навчання». Після цього розробляли й самотужки реалізовували алгоритм, за допомогою якого машина їздила намальованою трасою, самостійно минаючи всі перешкоди. Також створювали свою міфічну істоту і навіть вчили її ходити за допомогою використання генетичних алгоритмів.

Табір 3D-друку та моделювання було присвячено промисловому дизайну, тож на ньому діти дізнавалися, якими навичками треба володіти, щоб створювати речі щоденного вжитку: чайники, ручки, лавки, двері, машини, будь-що масового виробництва. Навіть пробували самостійно реалізовувати свої промислові об’єкти і покращувати вже існуючі.

Крім навчання, дітлахи багато спілкувалися, грали і проводили час на вулиці, влаштовуючи собі цікаве дозвілля. Разом із літом закінчилося літнє навчання в міському таборі, але попереду осінь ‒ пора, яка в багатьох асоціюється з новими знаннями, тож для тих, хто є учасником Дитячих наукових студій МАН, усе попереду.

http://man.gov.ua/ua/news/academy_news/znannya--zdobuti-vlitku-br-zakinchivsya-litniy-miskiy-tabir-dityachikh-naukovikh-studiy-man